Інформаційна підтримка
навчально-виховного процесу
Нової української школи
Вчитель часто не
має достатньо можливості і змоги встежити за безліччю інновацій і змін у
сучасній українській освіті. Встежити за всім – і новинами реформи НУШ, і
впровадженням інноваційних педагогічних ідей в інших закладах освіти країни, і
досвідом роботи креативних представників своєї професії – за браком часу
неможливо.
Для формування
сучасного освітнього простору на допомогу вчителю приходить шкільний
бібліотекар. Діяльність інформаційного центру Нової української школи НВК
розрахована на надання оперативної допомоги всім учителям з різних питань нової
освіти.
Інформаційне забезпечення з боку бібліотеки
сприяє всебічному підвищенню педагогічної майстерності вчителів з різних тем
освітньої галузі і включає підбір та рекомендацію фахової літератури, надання
інформації про неї з локальних та віддалених ресурсів, використовуючи мережу
Інтернет.
Бібліотекар ШБІЦ бере участь у обговоренні
актуальних шкільних проблем соціалізації учнів, а також у тісній співпраці з
педагогами у діяльності, спрямованій на навчання у сучасній українській школі
(інтегровані уроки, виховна діяльність, позашкільна робота тощо).
Шкільний бібліотекар систематично і своєчасно
інформує вчителів про інноваційні педагогічні ідеї з основних питань нового
змісту освіти, основаних на формуванні компетентностей, потрібних для успішної
самореалізації здобувачів освіти в суспільстві. Готує огляди
навчально-методичної літератури для засідань педагогічної ради та індивідуально
інформує вчителів-предметників за
окремими темами навчання.
Пріоритетним напрямом в інформаційному
забезпеченні педагогів є допомога в підборі матеріалів із
різних інформаційних джерел з теми навчання у Новій
українській школі для проведення засідань педагогічної ради, семінарів, творчих
груп, засідань шкільних методичних об’єднань вчителів, підготовки тем для батьківських зборів, предметних тижнів та виховних
заходів.
Користувачами
індивідуального інформування є директор школи, завучі з навчально-виховної
роботи, шкільний психолог, соціальний педагог, керівники методичних об'єднань,
секцій МАНу, гуртків, а також окремі педагоги, які виявляють бажання отримувати
інформацію індивідуально з конкретної теми навчання у Новій
українській школі.
Шановні користувачі Інтернет-мережі!
Надаємо інформаційні списки літератури для користування у
педагогічній діяльності для навчання у Новій українській школі.
ІНФОРМАЦІЙНИЙ СПИСОК
Законодавчо-нормативна база
1. Про освіту :
Закон України від 5 верес. 2017 р. № 2145-VIII // Офіц. вісн. України. –
2017. – № 78. – Ст.
2392 ; Відом. Верхов. Ради України. – 2017. – № 38/39. – Ст. 380 ;
Голос України. –
2017. – 27 верес. (№ 178/179). – Текст документа доступний також
в інтернеті: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.
2. Про затвердження плану заходів на
2017–2029 роки із запровадження Концепції
реалізації державної
політики у сфері реформування загальної середньої освіти
«Нова українська
школа» : розпорядж. Каб. Міністрів України від 13 груд. 2017 р.
№ 903-р // Уряд.
кур’єр. – 2017. – 22 груд. (№ 242). – Текст документа представлено
також в інтернеті: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/903-2017-%D1%80.
3. Про схвалення Концепції реалізації
державної політики у сфері реформування
загальної середньої
освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року :
розпорядж. Каб.
Міністрів України від 14 груд. 2016 р. № 988-р // Офіц. вісн.
України. – 2017. – №
1. – Ст. 22. – Текст документа представлено також в інтернеті:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/988-2016-%D1%80.
4. Про утворення Державної служби якості освіти України : постанова Каб.
Міністрів
України від 6 груд. 2017 р. № 947 // Офіц. вісн. України.
– 2017. – № 100. – Ст. 3080 ;
Уряд. кур’єр. – 2017.
– 13 груд. (№ 235). – Текст документа доступний також в
інтернеті: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/947-2017-%D0%BF.
5. Про деякі
організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників
для
роботи в умовах Нової
української школи : наказ М-ва освіти і науки України від
15 січ. 2018 р. № 34
// Інформ. зб. та комент. М-ва освіти і науки України. – 2018. –
№ 2. – С. 72–73. – Текст документа представлено
також в інтернеті:
https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0034729-18.
6. Про затвердження
Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді,
Заходів щодо
реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і
молоді та Методичних
рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх
навчальних закладах : наказ М-ва освіти і науки України від
16.06.2015 р. № 641
// Інформ. зб. та комент. М-ва освіти і науки України. – 2015. –
№ 7. – С. 70–95 № 8.
– С. 87–95. – Додатки: Концепція національно-патріотичного
виховання дітей та
молоді; Методичні рекомендації щодо національно-
патріотичного
виховання у загальноосвітніх навчальних закладах. – Текст документа
доступний також в інтернеті:
http://old.mon.gov.ua/ru/about-ministry/normative/4068-.
7. Про затвердження
Методичних рекомендацій щодо організації освітнього
простору Нової
української школи : наказ М-ва освіти і науки України від 23 берез.
2018 р. № 283 //
Інформ. зб. та комент. М-ва освіти і науки України. – 2018. – № 5. –
С. 23–25. – Текст
документа представлено також в інтернеті:
https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0283729-18.
8. Про надання грифа «Рекомендовано
Міністерством освіти і науки України»
електронним засобам навчального
призначення (електронним підручникам) для
початкових класів
Нової української школи : наказ М-ва освіти і науки України від
4 жовт. 2018 р. №
1078 // Інформ. зб. для дир. шк. та зав. дит. садка. – 2018. – № 10. –
С. 8–9. – Текст
документа представлено також в інтернеті:
Нова українська школа –
ключова
реформа
Міністерства освіти і науки України
1.
Україна. Кабінет Міністрів. Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н.р. безпечногоосвітньогосередовища,формування
в дітей та учнівської молод іціннісних життєвих навичок :лист Міністерства освіти
і науки України від 27.06.2019 № 1/9-414 // Інформаційний збірник для освітян
МОН України. - 2019. - № 9. - С. 26-37.
|
2. Україна. Міністерство освіти і науки. Про деякі
організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників для роботи в
умовах Нової української школи : наказ Міністерства освіти і науки України,
15.01.2018 № 34// Інформаційний збірник та коментарі МОН України. - 2018. - №
2. - С. 72-73.
|
3. Україна. Міністерство освіти і науки.
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітньог опростору Нової українсько їшколи : наказ Міністерства освіти і науки України 23. 03. 2018 № 283//
Інформаційний збірник та коментарі МОН України. - 2018. - № 5. - С. 23-26.
|
4. Кузь, В. Г. Нова українська школа за концепцією
розвитку освіти на період 2015–
2025
рр. / В. Г. Кузь // Педагогіка і психологія. Вісн. НАПН України = Pedagogics and
psychology. Newsletter of
the NAPS of Ukraine. – 2017. – № 1. – С. 21–26. – Бібліогр.:
7
назв.
5. Нова Українська школа : [веб-сторінка]
/ М-во освіти і науки України. – Електрон.
дані.
– [Київ], 2019. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola,
вільний.
6. Нова Українська школа: концептуал. засади
реформування серед. шк. / група
упоряд.:
Гриневич Лілія [та ін.] ; заг. ред.: Грищенко Михайло. – [Київ], 2016. –
40
c. – Текст документа представлено також в інтернеті: https://nus.org.ua/wpcontent/
uploads/2017/07/konczepcziya.pdf.
7. НУШ: Нова Українська школа : [портал]
/ ГО «Смарт Освіта» у партнерстві з
М-вом
освіти і науки України. – Електрон. дані. – [Київ], 2019. – Режим доступу:
https://nus.org.ua/,
вільний.
4.
Алєксєєв, В. VIP-спікери у Запоріжжі :
"Територія освітніх перспектив" - приклад максимального
використання можливостей / Володимир Алєксєєв // Початкова освіта (Шкільний
світ). - 2019. - № 2. - Методичний порадник. - 2019. - Вип. 1. - С. 8-11.
|
5.
АМО (асоціація молодих освітян) : [добірка
матеріалів]// Початкова освіта (Шкільний світ). - 2019. - № 14. - Методичний
порадник. - 2019. - Вип. 7. - С. 8-35.
|
6. Бак, О. Мова в цеглинах : ЛЕГО - система в освітньому просторі
Нової української школи / Ольга Бак // Початкова освіта (Шкільний світ). -
2019. - № 1. - С. 24-33.
|
7. Богосвятська, А. КлючовіжиттєвіумінняХХІстоліттявшколі
/ Анна-МаріяБогосвятська// ЗарубіжналітературавшколахУкраїни. - 2019. - № 3.
- С. 5-10. - Бібліогр.:с. 10.
|
8. Богосвятська, А. Сучасний урок у Новій українській школі.
Спроби рефлексії / Анна-Марія Богосвятська // Зарубіжна література в школах
України. - 2018. - № 9. - С. 6-10.
|
9. Гич, Г. Тексти "нової природи" на уроках мистецтва
Нової української школи / Галина Миколаївна Гич // Мистецтво та освіта. -
2019. - № 2. - С. 39-43.
|
10. Гревцева, Т. Головне слово в абревіатурі НУШ -
українська : хроніка : нова українська школа / Тамара Гревцева // Всесвітня
література в школах України. - 2019. - № 3. - С. 17.
|
11. Гревцева, Т. Наука і практика - пліч-о-пліч : Всеукраїнська
науково-практична конференція "Актуальні проблеми мовно-літературної
освіти в середній і вищій школах" : нова українська школа /Тамара Гревцева // Всесвітня література в
школах України. - 2019. - № 4. - С. 2-3, 2-а с. обкл.
|
12. Доля, Л. Поема про сучасного вчителя : матеріали для проведення
творчої майстерні / Людмила Доля, Людмила Бідна // Українська мова і
література в школах України. - 2019. - № 6. - С. 44-46.
|
13. Ісаєва, О. Емоційний інтелект + коефіцієнт
любові = людина майбутнього : формування EQ та LQ на уроках літератури як запорука успішності людини :
нова українська школа /Олена Ісаєва //
Всесвітня література в школах України. - 2019. - № 9. - С. 2-12.
|
14. Ісаєва, О. Потенціал шкільного курсу зарубіжної
літератури в боротьбі проти диктатури і тоталітаризму : методичний аспект
проблеми : нова українська школа / Оленат Ісаєва // Всесвітня література в
школах України. - 2019. - № 6. - С. 2-6.
|
15. Корінці, котрі живлять дерево
літературної освіти : УАВЗЛ-25.
Штрихи до портрета : нова українська школа // Всесвітня література в школах
України. - 2019. - № 9. - С. 13-17.
|
16. Красножон, К. В. Програма наскрізного виховання учнів:
якою їй бути? : тренінг / К. В. Красножон // Виховна робота в школі. - 2019.
- № 9. - С. 2-4.
|
17. Краснолуцька, Я. Навіщо нам НУШ? або Чи потрібен
дестрой закостенілій системі освіти : тема номеру / Яна Краснолуцька //
Початкова освіта (Шкільний світ). - 2019. - № 2. - С. 20-23.
|
18. Кривова, Г. Індивідуальна освітня програма як механізм реабілітації освітньо-творчого потенціалу особистості
:маю досвід : методика, пошук, досвід /ГалинаКривова // Всесвітня література в школах України.
- 2019. - № 6. - С. 45-48.
|
19. Кучеренко, І. Особистіснозорієнтоване навчання – домінантна модель реалізації концепції
"Нова українська школа" : [українська мова в контексті компетентнісної освіти
21 століття] / Ірина учеренко // Дивослово. - 2018. - № 11. - С. 9-14.
|
20. Лукьяненко, Д. Компетентнісно-діяльнісний урок зарубіжної літератури:
від творчого пошуку до наукового узагальнення :із досвіду роботи обласно їтворчої групи вчителів зарубіжної літератури ЗЗСО Миколаївської області
: методична палітра області: Миколаївщина : нова українська школа / Дарія Лукьяненко,
Ганна Пономаренко // Всесвітня література в школах України.
- 2019. - № 7-8. - С. 22-24.
|
21. Методичні рекомендації щодо викладання
навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному
році : офіційна інформація//
Фізика та астрономія в рідній школі. - 2019. - № 4. - С. 2-7.
|
22. На шляху до Нової української школи : з досвіду роботи учасників
обласної цільової програми "Інноваційні школи Черкащини"// Рідна
школа. - 2017. - № 7-8. - С. 3-112.
|
23. Ніколенко, О. Про програми, підручники й нові
книжки : нова українська школа / Ольга Ніколенко // Всесвітня література в
школах України. - 2018. - № 7-8. - С. 2-5.
|
24. Оніщенко, І.В. Довіра до освіти починається з
педагогіки партнерства : заняття з педагогами з елементами тренінгу / І. В.
Оніщенко // Початкове навчання та виховання. - 2019. - № 4-5. - С. 2-7.
|
25. Приходько, О. Професіограма вчителя української
мови й літератури в контексті Нової української школи / Оксана Приходько //
Дивослово. - 2019. - № 2. - С. 15-21.
|
26. Сухомлинська, Л. Гортаючи сторінки творів В. О.
Сухомлинського. Як любити дітей : Василь Сухомлинський і нова українська
школа / Леся Сухомлинська // Українська мова і література в школах України. -
2019. - № 9. - С. 43-50.
|
27. Толубець, Г. О. Інноваційні підходи до вивчення
мистецтва в контексті ідей реформи Нова українська школа / Г. О. Толубець //
Мистецтво в школі (музика, образотворче мистецтво, художня культура). - 2019.
- № 11. - С. 12-16.
|
28. Учитель - про себе : педагогічні есеї словесників
Яворівщини : до Дня працівників освіти : нова українська школа / авт.: О.
Майхер, О. Кодан, Н. Яремчук та ін. // Всесвітня література в школах України.
- 2019. - № 10. - С. 2-8, 2-а с. обкл.
|
29. Хлонь, І. Гаджет на занятті - допомога чи завада? : з досвіду
використання завдань з QR-кодами на уроках літератури : нова
українська школа /Ірина Хлонь//
Всесвітня література в школах України. - 2019. - № 1-2. - С. 10-12.
|
30. Черкаська, Л. Нова українська школа: старт чи
продовження поступу / Людмила Черкаська// Історія України (Шкільний світ). - 2017. -
№ 19. - Всесвітня історія. - 2017. - № 10. - С. 1-4.
|
31. Шалагінов, Б. Про напрями вдосконалення навчальної
програми "Зарубіжна література" відповідно до поточного історичного
моменту : нова українська школа / Борис Шалагінов // Всесвітня література в
школах України. - 2019. - № 5. - С. 2-6.
|
32. Шварц, Т. Г. Педагогічна культура й особистісні
якості класного керівника нової школи / Т. Г. Шварц // Виховна робота в
школі. - 2019. - № 4. - С. 2-4.
|
Вчителю початкових класів Нової української школи
1.
Алхімія НУШ: навчання, управління,
психологія в початковій школі // Початкова освіта (Шкільний світ). -
2019. - № 10. - Методичний порадник. - 2019. - Вип. 5.
2.
Бібліотечка вчителя початкових класів : [добірка
матеріалів] // Розкажіть онуку. - 2019. - № 2 (лютий). - Таматична вкладка. -
С. 1-48.
3.
Гриньова, М.В. Урок Нової
української школи - демократичний урок : семінар-тренінг для вчителів
початкових класів / М. В. Гриньова // Початкове навчання та виховання. - 2019.
- № 10-12. - С. 3-13.
4.
Кондратова, Л. Дистанційний
курс "Методика викладання мистецтва в початковій школі на засадах
НУШ" як засіб професійного саморозвитку вчителя мистецтва / Людмила Григорівна Кондратова //
Мистецтво та освіта. - 2019. - № 3. - С. 50-53.
5.
Лобова, О. Реалізація ідей Нової української школи в
підручниках "Мистецтво" (1 та 2 класи) / Ольга Володимирівна Лобова // Мистецтво та освіта. -
2019. - № 3. - С. 32-35, 60-61.
6.
Медюк, І.В. Разом - до Нової школи : ранкові зустрічі, тренінгові
заняття, ігри, вправи-розминки, розваги / І. В. Медюк // Початкове навчання
та виховання. - 2019. - № 1-2. - С. 11-25.
|
7.
Меркотан, В.П. Використання квесту як засобу активізації пізнавальної
діяльності молодших школярів / В. П. Меркотан // Початкове навчання та
виховання. - 2019. - № 19-21. - С. 3-94.
|
8 . Михайленко,
В.Д. Вправи для
корекції зору учнів початкової школи з ООП / В. Д. Михайленко // Початкове
навчання та виховання. - 2019. - № 16-18. - С. 87-92.
|
9.Наливайко,
В.Ю. Прямуємо до НУШ
: тренінг для батьків майбутніх першокласників / В. Ю. Наливайко // Початкове
навчання та виховання. - 2019. - № 13-15. - С. 47-50.
|
10. Нова українська школа - у запитаннях та відповідях // Початкове навчання та виховання. - 2018. - № 25-26. -
С. 2-13.
|
11. Оніщенко,
І.В. Довіра до освіти
починається з педагогіки партнерства : заняття з педагогами з елементами
тренінгу / І. В. Оніщенко // Початкове навчання та виховання. - 2019. - №
4-5. - С. 2-7.
|
12.Оніщенко, І.В. Інтеграція
освітнього процесу як чинник розвитку пізнавальної активності учнів : заняття
з учителями початкової школи з елементами тренінгу / І. В. Оніщенко//
Початкове навчання та виховання. - 2019. - № 1-2. - С. 6-10.
|
13. Оніщенко, І.В. Нова українська школа - новий зміст
освіти : тренінг / І. В. Оніщенко// Початкове навчання та виховання. - 2018.
- № 22-24. - С. 24-27.
|
14.Оніщенко, І.В. Нова українська школа: оцінювання
по-новому : заняття з елементами тренінгу з учителями початкової школи / І.
В. Оніщенко // Початкове навчання та виховання. - 2019. - № 13-15. - С. 5-12.
|
15.Ровицька, Н.Ю. Новітній аспект методичної роботи
сучасної школи: медіація в інтегрованих творчих групах / Н. Ю. Ровицька//
Початкове навчання та виховання. - 2019. - № 25-27. - С. 3-20.
|
16.Сухомлинська, Л. Гортаючи сторінки творів В. О.
Сухомлинського. Як любити дітей : Василь Сухомлинський і нова українська
школа / Леся Сухомлинська // Українська мова і література в школах України. -
2019. - № 9. - С. 43-50.
|
17.Толубець, Г. О. Інноваційні підходи до вивчення
мистецтва в контексті ідей реформи Нова українська школа / Г. О. Толубець //
Мистецтво в школі (музика, образотворче мистецтво, художня культура). - 2019.
- № 11. - С. 12-16.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар