ІНФОРМАЦІЙНО-БІБЛІОГРАФІЧНИЙ ПРОСТІР

Інформаційна підтримка
навчально-виховного процесу
Нової української школи  

Вчитель часто не має достатньо можливості і змоги встежити за безліччю інновацій і змін у сучасній українській освіті. Встежити за всім – і новинами реформи НУШ, і впровадженням інноваційних педагогічних ідей в інших закладах освіти країни, і досвідом роботи креативних представників своєї професії – за браком часу неможливо.
Для формування сучасного освітнього простору на допомогу вчителю приходить шкільний бібліотекар. Діяльність інформаційного центру Нової української школи НВК розрахована на надання оперативної допомоги всім учителям з різних питань нової освіти.
   Інформаційне забезпечення з боку бібліотеки сприяє всебічному підвищенню педагогічної майстерності вчителів з різних тем освітньої галузі і включає підбір та рекомендацію фахової літератури, надання інформації про неї з локальних та віддалених ресурсів, використовуючи мережу Інтернет.
   Бібліотекар ШБІЦ бере участь у обговоренні актуальних шкільних проблем соціалізації учнів, а також у тісній співпраці з педагогами у діяльності, спрямованій на навчання у сучасній українській школі (інтегровані уроки, виховна діяльність, позашкільна робота тощо).
   Шкільний бібліотекар систематично і своєчасно інформує вчителів про інноваційні педагогічні ідеї з основних питань нового змісту освіти, основаних на формуванні компетентностей, потрібних для успішної самореалізації здобувачів освіти в суспільстві. Готує огляди навчально-методичної літератури для засідань педагогічної ради та індивідуально інформує  вчителів-предметників за окремими темами навчання.
    Пріоритетним напрямом в інформаційному забезпеченні педагогів є допомога в підборі матеріалів із різних інформаційних джерел з теми навчання у Новій українській школі для проведення засідань педагогічної ради, семінарів, творчих груп, засідань шкільних методичних об’єднань вчителів, підготовки тем для батьківських зборів, предметних тижнів та виховних заходів.
   Користувачами індивідуального інформування є директор школи, завучі з навчально-виховної роботи, шкільний психолог, соціальний педагог, керівники методичних об'єднань, секцій МАНу, гуртків, а також окремі педагоги, які виявляють бажання отримувати інформацію індивідуально з конкретної теми навчання у Новій українській школі.

Шановні користувачі Інтернет-мережі!

Надаємо інформаційні списки літератури для користування у педагогічній діяльності для навчання у Новій українській школі.

ІНФОРМАЦІЙНИЙ СПИСОК




Законодавчо-нормативна база

1. Про освіту : Закон України від 5 верес. 2017 р. № 2145-VIII // Офіц. вісн. України. –
2017. – № 78. – Ст. 2392 ; Відом. Верхов. Ради України. – 2017. – № 38/39. – Ст. 380 ;
Голос України. – 2017. – 27 верес. (№ 178/179). – Текст документа доступний також
в інтернеті: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.
2. Про затвердження плану заходів на 2017–2029 роки із запровадження Концепції
реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти
«Нова українська школа» : розпорядж. Каб. Міністрів України від 13 груд. 2017 р.
№ 903-р // Уряд. кур’єр. – 2017. – 22 груд. (№ 242). – Текст документа представлено
також в інтернеті: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/903-2017-%D1%80.
3. Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування
загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року :
розпорядж. Каб. Міністрів України від 14 груд. 2016 р. № 988-р // Офіц. вісн.
України. – 2017. – № 1. – Ст. 22. – Текст документа представлено також в інтернеті:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/988-2016-%D1%80.
4. Про утворення Державної служби якості освіти України : постанова Каб. Міністрів
України від 6 груд. 2017 р. № 947 // Офіц. вісн. України. – 2017. – № 100. – Ст. 3080 ;
Уряд. кур’єр. – 2017. – 13 груд. (№ 235). – Текст документа доступний також в
інтернеті: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/947-2017-%D0%BF.
5. Про деякі організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників для
роботи в умовах Нової української школи : наказ М-ва освіти і науки України від
15 січ. 2018 р. № 34 // Інформ. зб. та комент. М-ва освіти і науки України. – 2018. –
№ 2. – С. 72–73. Текст документа представлено також в інтернеті:
https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0034729-18.
6. Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді,
Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і
молоді та Методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах : наказ М-ва освіти і науки України від
16.06.2015 р. № 641 // Інформ. зб. та комент. М-ва освіти і науки України. – 2015. –
№ 7. – С. 70–95 № 8. – С. 87–95. – Додатки: Концепція національно-патріотичного
виховання дітей та молоді; Методичні рекомендації щодо національно-
патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах. – Текст документа
доступний також в інтернеті: http://old.mon.gov.ua/ru/about-ministry/normative/4068-.
7. Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього
простору Нової української школи : наказ М-ва освіти і науки України від 23 берез.
2018 р. № 283 // Інформ. зб. та комент. М-ва освіти і науки України. – 2018. – № 5. –
С. 23–25. – Текст документа представлено також в інтернеті:
https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0283729-18.
8. Про надання грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
електронним засобам навчального призначення (електронним підручникам) для
початкових класів Нової української школи : наказ М-ва освіти і науки України від
4 жовт. 2018 р. № 1078 // Інформ. зб. для дир. шк. та зав. дит. садка. – 2018. – № 10. –
С. 8–9. – Текст документа представлено також в інтернеті:

Нова українська школа – 
ключова реформа
Міністерства освіти і науки України

1.      Україна. Кабінет Міністрів.   Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н.р. безпечногоосвітньогосередовища,формування в дітей та учнівської молод іціннісних життєвих навичок :лист Міністерства освіти і науки України від 27.06.2019 № 1/9-414 // Інформаційний збірник для освітян МОН України. - 2019. - № 9. - С. 26-37.
2.      Україна. Міністерство освіти і науки.   Про деякі організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи : наказ Міністерства освіти і науки України, 15.01.2018 № 34// Інформаційний збірник та коментарі МОН України. - 2018. - № 2. - С. 72-73.
3.      Україна. Міністерство освіти і науки. 
Про затвердження Методичних рекомендацій  щодо організації освітньог опростору Нової українсько їшколинаказ Міністерства освіти і науки України 23. 03. 2018 № 283// Інформаційний збірник та коментарі МОН України. - 2018. - № 5. - С. 23-26.

4. Кузь, В. Г. Нова українська школа за концепцією розвитку освіти на період 2015–
2025 рр. / В. Г. Кузь // Педагогіка і психологія. Вісн. НАПН України = Pedagogics and
psychology. Newsletter of the NAPS of Ukraine. – 2017. – № 1. – С. 21–26. – Бібліогр.:
7 назв.
5. Нова Українська школа : [веб-сторінка] / М-во освіти і науки України. – Електрон.
дані. – [Київ], 2019. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola,
вільний.
6. Нова Українська школа: концептуал. засади реформування серед. шк. / група
упоряд.: Гриневич Лілія [та ін.] ; заг. ред.: Грищенко Михайло. – [Київ], 2016. –
40 c. – Текст документа представлено також в інтернеті: https://nus.org.ua/wpcontent/
uploads/2017/07/konczepcziya.pdf.
7. НУШ: Нова Українська школа : [портал] / ГО «Смарт Освіта» у партнерстві з
М-вом освіти і науки України. – Електрон. дані. – [Київ], 2019. – Режим доступу:
https://nus.org.ua/, вільний.

Організація навчання у Новій українській школі
4.      Алєксєєв, В.   VIP-спікери у Запоріжжі : "Територія освітніх перспектив" - приклад максимального використання можливостей / Володимир Алєксєєв // Початкова освіта (Шкільний світ). - 2019. - № 2. - Методичний порадник. - 2019. - Вип. 1. - С. 8-11.
5.      АМО (асоціація молодих освітян) : [добірка матеріалів]// Початкова освіта (Шкільний світ). - 2019. - № 14. - Методичний порадник. - 2019. - Вип. 7. - С. 8-35.
6.      Бак, О.   Мова в цеглинах : ЛЕГО - система в освітньому просторі Нової української школи / Ольга Бак // Початкова освіта (Шкільний світ). - 2019. - № 1. - С. 24-33.
7.      Богосвятська, А.   КлючовіжиттєвіумінняХХІстоліттявшколі / Анна-МаріяБогосвятська// ЗарубіжналітературавшколахУкраїни. - 2019. - № 3. - С. 5-10. - Бібліогр.:с. 10.
8.      Богосвятська, А.   Сучасний урок у Новій українській школі. Спроби рефлексії / Анна-Марія Богосвятська // Зарубіжна література в школах України. - 2018. - № 9. - С. 6-10.
9.      Гич, Г.   Тексти "нової природи" на уроках мистецтва Нової української школи / Галина Миколаївна Гич // Мистецтво та освіта. - 2019. - № 2. - С. 39-43.
10.  Гревцева, Т.   Головне слово в абревіатурі НУШ - українська : хроніка : нова українська школа / Тамара Гревцева // Всесвітня література в школах України. - 2019. - № 3. - С. 17.
11.  Гревцева, Т.   Наука і практика - пліч-о-пліч : Всеукраїнська науково-практична конференція "Актуальні проблеми мовно-літературної освіти в середній і вищій школах" : нова українська школа /Тамара Гревцева // Всесвітня література в школах України. - 2019. - № 4. - С. 2-3, 2-а с. обкл.
12.  Доля, Л.   Поема про сучасного вчителя : матеріали для проведення творчої майстерні / Людмила Доля, Людмила Бідна // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 6. - С. 44-46.
13.  Ісаєва, О.   Емоційний інтелект + коефіцієнт любові = людина майбутнього : формування EQ та LQ на уроках літератури як запорука успішності людини : нова українська школа /Олена  Ісаєва // Всесвітня література в школах України. - 2019. - № 9. - С. 2-12.
14.  Ісаєва, О.   Потенціал шкільного курсу зарубіжної літератури в боротьбі проти диктатури і тоталітаризму : методичний аспект проблеми : нова українська школа / Оленат Ісаєва // Всесвітня література в школах України. - 2019. - № 6. - С. 2-6.
15.  Корінці, котрі живлять дерево літературної освіти : УАВЗЛ-25. Штрихи до портрета : нова українська школа // Всесвітня література в школах України. - 2019. - № 9. - С. 13-17.
16.  Красножон, К. В.   Програма наскрізного виховання учнів: якою їй бути? : тренінг / К. В. Красножон // Виховна робота в школі. - 2019. - № 9. - С. 2-4.
17.  Краснолуцька, Я.   Навіщо нам НУШ? або Чи потрібен дестрой закостенілій системі освіти : тема номеру / Яна Краснолуцька // Початкова освіта (Шкільний світ). - 2019. - № 2. - С. 20-23.
18.  Кривова, Г.   Індивідуальна  освітня програма як механізм реабілітації освітньо-творчого потенціалу особистості :маю досвід : методика, пошук, досвід /ГалинаКривова // Всесвітня література в школах України. - 2019. - № 6. - С. 45-48.
19.  Кучеренко, І.   Особистіснозорієнтоване навчання – домінантна модель реалізації концепції "Нова українська школа" : [українська мова в контексті компетентнісної освіти 21 століття] / Ірина учеренко // Дивослово. - 2018. - № 11. - С. 9-14.
20.  Лукьяненко, Д.   Компетентнісно-діяльнісний урок зарубіжної літератури: від творчого пошуку до наукового   узагальнення :із досвіду роботи обласно їтворчої групи вчителів зарубіжної літератури ЗЗСО Миколаївської області : методична палітра області: Миколаївщина : нова українська школа / Дарія Лукьяненко, Ганна Пономаренко // Всесвітня література в школах України. - 2019. - № 7-8. - С. 22-24.
21.  Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році : офіційна інформація// Фізика та астрономія в рідній школі. - 2019. - № 4. - С. 2-7.
22.  На шляху до Нової української школи : з досвіду роботи учасників обласної цільової програми "Інноваційні школи Черкащини"// Рідна школа. - 2017. - № 7-8. - С. 3-112.
23.  Ніколенко, О.   Про програми, підручники й нові книжки : нова українська школа / Ольга Ніколенко // Всесвітня література в школах України. - 2018. - № 7-8. - С. 2-5.
24.  Оніщенко, І.В.   Довіра до освіти починається з педагогіки партнерства : заняття з педагогами з елементами тренінгу / І. В. Оніщенко // Початкове навчання та виховання. - 2019. - № 4-5. - С. 2-7.
25.  Приходько, О.   Професіограма вчителя української мови й літератури в контексті Нової української школи / Оксана Приходько // Дивослово. - 2019. - № 2. - С. 15-21.
26.  Сухомлинська, Л.   Гортаючи сторінки творів В. О. Сухомлинського. Як любити дітей : Василь Сухомлинський і нова українська школа / Леся Сухомлинська // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 9. - С. 43-50.
27.  Толубець, Г. О.   Інноваційні підходи до вивчення мистецтва в контексті ідей реформи Нова українська школа / Г. О. Толубець // Мистецтво в школі (музика, образотворче мистецтво, художня культура). - 2019. - № 11. - С. 12-16.
28.  Учитель - про себе : педагогічні есеї словесників Яворівщини : до Дня працівників освіти : нова українська школа / авт.: О. Майхер, О. Кодан, Н. Яремчук та ін. // Всесвітня література в школах України. - 2019. - № 10. - С. 2-8, 2-а с. обкл.
29.  Хлонь, І.   Гаджет на занятті - допомога чи завада? : з досвіду використання завдань з QR-кодами на уроках літератури : нова українська школа /Ірина  Хлонь// Всесвітня література в школах України. - 2019. - № 1-2. - С. 10-12.
30.  Черкаська, Л.   Нова українська школа: старт чи продовження поступу / Людмила Черкаська// Історія України (Шкільний світ). - 2017. - № 19. - Всесвітня історія. - 2017. - № 10. - С. 1-4.
31.  Шалагінов, Б.   Про напрями вдосконалення навчальної програми "Зарубіжна література" відповідно до поточного історичного моменту : нова українська школа / Борис Шалагінов // Всесвітня література в школах України. - 2019. - № 5. - С. 2-6.
32.  Шварц, Т. Г.   Педагогічна культура й особистісні якості класного керівника нової школи / Т. Г. Шварц // Виховна робота в школі. - 2019. - № 4. - С. 2-4.

Вчителю початкових класів Нової української школи


1.      Алхімія НУШ: навчання, управління, психологія в початковій школі // Початкова освіта (Шкільний світ). - 2019. - № 10. - Методичний порадник. - 2019. - Вип. 5.
2.      Бібліотечка вчителя початкових класів : [добірка матеріалів] // Розкажіть онуку. - 2019. - № 2 (лютий). - Таматична вкладка. - С. 1-48.
3.      Гриньова, М.В.   Урок Нової української школи - демократичний урок : семінар-тренінг для вчителів початкових класів / М. В. Гриньова // Початкове навчання та виховання. - 2019. - № 10-12. - С. 3-13.
4.      Кондратова, Л.   Дистанційний курс "Методика викладання мистецтва в початковій школі на засадах НУШ" як засіб професійного саморозвитку вчителя мистецтва / Людмила Григорівна Кондратова // Мистецтво та освіта. - 2019. - № 3. - С. 50-53.
5.      Лобова, О.   Реалізація ідей Нової української школи в підручниках "Мистецтво" (1 та 2 класи) / Ольга Володимирівна Лобова // Мистецтво та освіта. - 2019. - № 3. - С. 32-35, 60-61.

6.      Медюк, І.В.   Разом - до Нової школи : ранкові зустрічі, тренінгові заняття, ігри, вправи-розминки, розваги / І. В. Медюк // Початкове навчання та виховання. - 2019. - № 1-2. - С. 11-25.
7.      Меркотан, В.П.   Використання квесту як засобу активізації пізнавальної діяльності молодших школярів / В. П. Меркотан // Початкове навчання та виховання. - 2019. - № 19-21. - С. 3-94.
8 . Михайленко, В.Д.   Вправи для корекції зору учнів початкової школи з ООП / В. Д. Михайленко // Початкове навчання та виховання. - 2019. - № 16-18. - С. 87-92.
9.Наливайко, В.Ю.   Прямуємо до НУШ : тренінг для батьків майбутніх першокласників / В. Ю. Наливайко // Початкове навчання та виховання. - 2019. - № 13-15. - С. 47-50.
10. Нова українська школа - у запитаннях та відповідях // Початкове навчання та виховання. - 2018. - № 25-26. - С. 2-13.
11. Оніщенко, І.В.   Довіра до освіти починається з педагогіки партнерства : заняття з педагогами з елементами тренінгу / І. В. Оніщенко // Початкове навчання та виховання. - 2019. - № 4-5. - С. 2-7.
12.Оніщенко, І.В.   Інтеграція освітнього процесу як чинник розвитку пізнавальної активності учнів : заняття з учителями початкової школи з елементами тренінгу / І. В. Оніщенко// Початкове навчання та виховання. - 2019. - № 1-2. - С. 6-10.
13. Оніщенко, І.В.   Нова українська школа - новий зміст освіти : тренінг / І. В. Оніщенко// Початкове навчання та виховання. - 2018. - № 22-24. - С. 24-27.
14.Оніщенко, І.В.   Нова українська школа: оцінювання по-новому : заняття з елементами тренінгу з учителями початкової школи / І. В. Оніщенко // Початкове навчання та виховання. - 2019. - № 13-15. - С. 5-12.
15.Ровицька, Н.Ю.   Новітній аспект методичної роботи сучасної школи: медіація в інтегрованих творчих групах / Н. Ю. Ровицька// Початкове навчання та виховання. - 2019. - № 25-27. - С. 3-20.
16.Сухомлинська, Л.   Гортаючи сторінки творів В. О. Сухомлинського. Як любити дітей : Василь Сухомлинський і нова українська школа / Леся Сухомлинська // Українська мова і література в школах України. - 2019. - № 9. - С. 43-50.
17.Толубець, Г. О.   Інноваційні підходи до вивчення мистецтва в контексті ідей реформи Нова українська школа / Г. О. Толубець // Мистецтво в школі (музика, образотворче мистецтво, художня культура). - 2019. - № 11. - С. 12-16.

Немає коментарів:

Дописати коментар