
Успіх реалізації безперервної якісної освіти багато в
чому визначається рівнем інформаційної освіти. У цих умовах особливої
актуальності набуває організація інформаційної компетентності.
У закладах освіти учні вивчають спеціальний предмет - інформатику, на уроках якої знайомляться з
основами ІКТ-технологій.
Проте, інформаційна компетентність включає
додаткові компоненти, зокрема культуру споживання інформації, культуру
засвоєння та використання інформації, культуру розповсюдження інформації,
культуру створення бібліографічної інформації. І тут, на допомогу вчителям і
учням приходять бібліотечні працівники.
Бібліотеки Нової
української школи є фундаментом
інноваційного освітнього середовища, необхідного для творчого розвитку
учнів і вчителів.
Нова українська школа створює в бібліотеках таке нове
освітньо-виховне середовище, в якому вчителі й учні одержують можливість максимально
повно реалізувати наявний у них творчий потенціал, свої інтелектуальні
можливості, використовуючи високий рівень сформованості інформаційної
компетентності.
Практичний досвід показує, що для школярів дуже важливі інформаційно-бібліографічні
консультації. Це поради бібліотекаря
читачеві з якоїсь проблеми, пов’язаної з вибором літератури для підготовки виступу,
повідомлення, реферату. Завдання шкільного бібліотекаря — завжди допомагати
творчим дітям: учасникам предметних олімпіад, шкільних конкурсів, членам МАН. Розвиток
творчо обдарованих дітей потребує від бібліотекаря в співдружності з вчителями
- предметниками постійної уваги та повсякденної кропіткої індивідуальної
роботи. Обов’язково проводяться з такими дітьми бібліографічні консультації
біля тематичних експозицій, надаються індивідуальні рекомендаційні списки та
допомога у складанні бібліографічного опису використаної літератури.
Допомоги потребують учні і при користуванні Інтернет-мережою. Насамперед, це користування електронними бібліотеками та електронними каталогами бібліотек країни; пошук, передача та користування інформаційними матеріалами; цілеспрямоване користування пошуковими системами; підготовка і публікація реферату, есе, доповіді, повідомлення, інформдовідки в електронному вигляді, створення відео та аудіо інформаційних матеріалів, електронних презентацій тощо.
Допомоги потребують учні і при користуванні Інтернет-мережою. Насамперед, це користування електронними бібліотеками та електронними каталогами бібліотек країни; пошук, передача та користування інформаційними матеріалами; цілеспрямоване користування пошуковими системами; підготовка і публікація реферату, есе, доповіді, повідомлення, інформдовідки в електронному вигляді, створення відео та аудіо інформаційних матеріалів, електронних презентацій тощо.
Створені авторські електронні роботи науково-дослідницької і творчої діяльності
вчителів та учнів систематизовано у БД «Фонд електронних документів НВК
– колегіуму № 51» Шкільної електронної бібліотеки. Доступ до інформаційних
матеріалів, які було підготовлено
для фахових і читацьких конкурсів, шкільних олімпіад, МАН мають автори творчих проектів –
вчителі та учні, а також батьки здобувачів освіти.
Батьки, будучи рівноправними суб’єктами освіти та
соціальними партнерами школи, мають таку можливість одержувати інформацію про
успіхи своїх дітей і брати активну участь у створенні й коректуванні
індивідуальної освітньої траєкторії своїх творчих дітей.
Створення інноваційного освітньо-інформаційного середовища у бібліотеках Нової української школи стимулює учнів і вчителів до виховання і самовиховання у них високого рівня сформованості інформаційної компетентності, розкриття їх творчого потенціалу для науково-дослідницької діяльності, здатності застосовувати інформацію як форму передачі знань для проектування індивідуального освітнього творчого розвитку і саморозвитку як особистості упродовж життя.
Створення інноваційного освітньо-інформаційного середовища у бібліотеках Нової української школи стимулює учнів і вчителів до виховання і самовиховання у них високого рівня сформованості інформаційної компетентності, розкриття їх творчого потенціалу для науково-дослідницької діяльності, здатності застосовувати інформацію як форму передачі знань для проектування індивідуального освітнього творчого розвитку і саморозвитку як особистості упродовж життя.
Немає коментарів:
Дописати коментар