Центр науково-дослідницької діяльності

 У новому суспільстві формується новий тип освіти – освіти упродовж життя, успішність реалізації якої визначається здатністю особистості здійснювати пошук суспільно значимої інформації, компетентностями вибираючи необхідні знання і створюючи нові власні інформаційні продукти для своєї науково-дослідницької та творчої діяльності.
Успіх реалізації безперервної якісної освіти багато в чому визначається рівнем інформаційної освіти. У цих умовах особливої актуальності набуває організація інформаційної компетентності. У закладах освіти учні вивчають спеціальний предмет  - інформатику, на уроках якої знайомляться з основами ІКТ-технологій.
Проте, інформаційна компетентність включає додаткові компоненти, зокрема культуру споживання інформації, культуру засвоєння та використання інформації, культуру розповсюдження інформації, культуру створення бібліографічної інформації. І тут, на допомогу вчителям і учням приходять бібліотечні працівники.
 Бібліотеки Нової української школи є фундаментом  інноваційного освітнього середовища, необхідного для творчого розвитку учнів і вчителів.
Нова українська школа створює в бібліотеках таке нове освітньо-виховне середовище, в якому вчителі й учні одержують можливість максимально повно реалізувати наявний у них творчий потенціал, свої інтелектуальні можливості, використовуючи високий рівень сформованості інформаційної компетентності.
Практичний досвід показує, що для школярів дуже важливі інформаційно-бібліографічні консультації. Це поради бібліотекаря читачеві з якоїсь проблеми, пов’язаної з вибором літератури для підготовки виступу, повідомлення, реферату. Завдання шкільного бібліотекаря — завжди допомагати творчим дітям: учасникам предметних олімпіад, шкільних конкурсів, членам МАН. Розвиток творчо обдарованих дітей потребує від бібліотекаря в співдружності з вчителями - предметниками постійної уваги та повсякденної кропіткої індивідуальної роботи. Обов’язково проводяться з такими дітьми бібліографічні консультації біля тематичних експозицій, надаються індивідуальні рекомендаційні списки та допомога у складанні бібліографічного опису використаної літератури.
Допомоги потребують учні і при користуванні Інтернет-мережою. Насамперед, це користування електронними бібліотеками та електронними каталогами бібліотек країни; пошук, передача та користування інформаційними матеріалами; цілеспрямоване користування пошуковими системами; підготовка і публікація реферату, есе, доповіді, повідомлення, інформдовідки в електронному вигляді, створення відео та аудіо інформаційних матеріалів, електронних презентацій тощо.
Створені авторські електронні роботи науково-дослідницької і творчої діяльності вчителів та учнів систематизовано у БД «Фонд електронних документів НВК – колегіуму № 51» Шкільної електронної бібліотеки. Доступ до інформаційних матеріалів, які було підготовлено для фахових і читацьких конкурсів, шкільних олімпіад, МАН мають автори творчих проектів – вчителі та учні, а також батьки здобувачів освіти.
Батьки, будучи рівноправними суб’єктами освіти та соціальними партнерами школи, мають таку можливість одержувати інформацію про успіхи своїх дітей і брати активну участь у створенні й коректуванні індивідуальної освітньої траєкторії своїх творчих дітей.
Створення інноваційного освітньо-інформаційного середовища у бібліотеках Нової української школи стимулює учнів і вчителів до виховання і самовиховання у них високого рівня сформованості інформаційної компетентності, розкриття їх творчого потенціалу для науково-дослідницької  діяльності, здатності застосовувати інформацію як форму передачі знань для проектування індивідуального освітнього творчого розвитку і саморозвитку як особистості упродовж життя.

Немає коментарів:

Дописати коментар