Соціокультурний центр


                   Діяльність соціокультурного центру ШБІЦ
   Сьогодні перед Новою українською школою постає головне завдання не просто дати учневі потрібні знання, а сформувати соціально зрілу, творчу особистість, якій притаманно почуття власної гідності, повага до прав і свобод людини, здатності до активної участі у соціальному житті країни, самовдосконалення та самореалізації у власному житті.
   Новий зміст освіти, заснований на формуванні необхідних для успішної самореалізації в суспільстві компетентностей є головною прерогативою роботи всіх закладів освіти нашої країни.
   Залучення учнів до систематичного читання, підвищення їх інтелектуального та культурного рівня, участь дітей у позакласній, позашкільній роботі сприяє набуттю ними соціального досвіду.
   Це потребує в першу чергу, творчого підходу та об’єднання зусиль до освітньої проблеми усіх учасників навчально-виховного процесу – вчителів, батьків, учнів, бібліотечних працівників.
   Спільна мета нашого педагогічного колективу і шкільного бібліотечно-інформаційного центру – формування ініціативної, соціально активної, творчої особистості.
   Поняття «освіта», «освітній процес» у нашому сучасному розумінні означають певний освітній трикутник – навчання, виховання і розвиток.
   У формуванні соціальної компетентності наших учнів завдання бібліотеки НВК полягає в забезпеченості такого виховного простору, у якому особистість з дитинства набувала б досвіду взаємодії з соціумом.
   З цією метою у бібліотеці оформлено книжково-ілюстративні виставки та тематичні полиці: «Вчителі, учні, батьки: педагогіка партнерства», «Ти – творець свого Я», «Я, родина, Україна», «Правовий статус неповнолітніх».
Діяльність соціокультурного центру нашої бібліотеки проводиться за такими напрямами:
- Формування інтелектуального та культурного розвитку здобувачів освіти: культурна компетентність;
- Формування правової свідомості учнів для повноцінного виконання функцій громадянина незалежної держави: громадянські та соціальні компетентності;
-Морально-етичне виховання та формування моралі на засадах позитивних загальнолюдських цінностей;
- Розвиток екологічної компетентності учнів;
-Профорієнтація учнівської молоді як складова успішної соціалізації підлітків, підприємливість та фінансова грамотність, навчання впродовж життя;
- Формування інформаційно-комунікаційної компетентності.
З цією метою шкільний бібліотечно-інформаційний центр використовує у повному обсязі всі видання, які є у фонді:
-                довідкова література, навчально-пізнавальна та художня література різних країн і народів,
-                інформаційні матеріали, практично необмежено доступні в Інтернет-мережі,
-                 тематичні інформаційні матеріали, які систематизовано у базах даних «Шкільної електронної бібліотеки»,
-                 краєзнавчі документи та інформаційні краєзнавчі ресурси, які дають знання з історії, культури, традицій рідного краю, що є важливим для життя у суспільстві.
   В умовах сучасної бібліотеки Нової української школи необхідним є завдання включати учнів в різнобічну спільну соціально значиму діяльність, у процес художньої творчості. Література прилучає дітей до загальнолюдських цінностей, виховує толерантне ставлення до різних народів, народностей, рас і культур, це спосіб формування їх культурних компетентностей, їх моральних орієнтацій і цінностей.
Для реалізації всіх цих завдань шкільна бібліотека спільно з вчителями проводить численні масові заходи, а саме: виставка – рекомендація «Це класне позакласне читання», інформ-відеотайм «На скрижалях часу українська книга», літературна година «Подорож до читацької скарбнички В. Сухомлинського», інформаційний бібліо-коктейль «Що читає мій кумир?», бібліо-лото «З торбинки дядечка Запитайлика», літературний марафон «Сучасні письменники - дітям», лінгвістична дегустація «Відчуй смак рідної мови» (https://nwk51.blogspot.com/ ).

   Отже, саме література, книжка відповідає за формування індивідуальних думок, норм поведінки. І внесок бібліотеки і школи у морально-етичне виховання та вплив на процес становлення суспільної свідомості здобувачів освіти важко переоцінити.
   Визначальним є положення про те, що особистість, яка дотримується моральних норм в обставинах, що постійно змінюються, повина мати певні орієнтири для визначення лінії своєї поведінки. Саме у шкільному віці закладаються основи свідомої морально-етичної поведінки. І від того, як будуть сформовані морально-ціннісні орієнтири підлітка, залежить становлення соціальних установок його особистості у майбутньому.
   З метою виховання морально-етичних цінностей, які є значущими для формування у школярів цінностей громадянина сучасної демократичної держави і гуманістичних ідей, його громадянських та соціальних компетентностей у шкільній бібліотеці проводяться наступні масові заходи: година спілкування «Я - дитина, я - особистість», урок доброти «Все життя проходить через серце», психологічний практикум «Молодь за толерантність», тематична зустріч «У нас - єдина планета, у нас – єдина сім’я», тренінг-спілкування «Заговори, щоб я тебе почув» (https://nwk51.blogspot.com/ )

   Відомо, що соціальна активність формується у процесі життя. Необхідно підкреслити, що досить ефективно цей процес відбувається у підлітковому віці. Підлітковий вік є періодом значних зрушень у розвитку самосвідомості особистості: спостерігається висока сприйнятливість процесів, що відбуваються в державі; велике прагнення до самопізнання та пізнання свого краю, вивчення історії, традицій, культури тощо.

   Свою роль бібліотеки у розвитку громадянських та соціальних компетентностей вбачають у тому, щоб виховати свідомого громадянина і патріота, сформувати в учнів патріотичну свідомість, шанобливе становлення до культури, історії, традицій свого народу (Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді - https://51.ks.ua/planet51/patriotic-education/concept-national-patriotic-education).

   Наша бібліотека спільно з педагогами проводять цікаві, змістовні заходи для школярів до пам’ятних і знаменних дат з історії нашої країни: до Дня Соборності України, до Дня Українського козацтва, до Дня Збройних сил України, до Дня пам’яті Небесної сотні, до Дня пам’яті Героїв Крут (https://nwk51.blogspot.com/ )



   Однією з головних завдань роботи бібліотеки Нової української школи є формування правової культури серед учнів, формування соціально зрілої особистості, якій притаманні почуття гідності, повага до прав і свобод людини, знання законів держави, здатність до активної участі в соціальному житті.
   У формуванні соціальної компетентності наших учнів завдання бібліотеки полягає в забезпеченості такого виховного простору, у якому особистість з дитинства набувала б досвіду взаємодії з соціумом. У нашій бібліотеці спільно з соціальним педагогом проводяться численні масові заходи з питань правового виховання: брейн-ринг «Правовий барометр для учнів», правовий турнір «На паралельних дорогах прав і обов’язків»,  правовий діалог «Освіта – право чи обов’язок?», інформаційна година «Ази знань про державу і право», академія завзятих правознавців «Я люблю свою Україну, де маю право на ім’я та родину» (https://nwk51.blogspot.com/ ).


   У світлі реалізації головної мети Нової української школи, однією з важливих завдань є екологічне виховання.
   Формування екологічної культури, гармонійних відносин людини й природи посідає в Україні особливе місце. Чорнобильська катастрофа, високий рівень забруднення довкілля привели до значного погіршення екології, зникнення окремих видів рослин і тварин. У формуванні екологічної компетентності школярів у нашому закладі освіти задіяні вчителі - предметники з біології та географії, спільно з якими проводяться виховні години та засідання екологічних майданчиків «Зелена планета», екогодина «Екологія землі – екологія душі», краєзнавча відеомандрівка «Екологія Херсонщини», екодайджест «Година Землі» (https://nwk51.blogspot.com/ )
      Сьогодні проблема професійного самовизначення та працевлаштування є найактуальнішою для учнівської молоді в умовах її соціалізації та пристосування до вимог ринку праці. Професійне самовизначення старшокласників допомагає їм у вирішенні проблеми соціалізації. Тому робота з питань профорієнтації є одним із важливих напрямів роботи навчального закладу і шкільної бібліотеки.    У координації з педагогічним колективом бібліотека проводить цікаві заходи: профбутік «Знайди своє покликання», профістарт «Юні обирають майбутнє», профорієнтаційна вікторина «Зроби свідомий вибір». (Профорієнтаційний буклет для молоді -https://51.ks.ua/extracurricular/sareer-guidance/guidance-booklet

   Таким чином, ступінь готовності учнів до взаємодії з соціумом набуває результативності у тісній співпраці нашого шкільного бібліотечно-інформаційного центру і педагогічного колективу.
   Ми здатні до формування високого показника соціалізації учнів. Разом ми створюємо умови, за яких підліток охоче встановлює відносини в соціальній сфері, активно проявляє свої творчі здібності, усвідомлює права та обов’язки, готовий допомагати іншим, толерантний, розвиває лідерські якості, визначає мету та шлях її досягнення, схильний до адекватної самооцінки своїх вчинків.

Шановні користувачі!
Про співпрацю з педагогічним колективом щодо виконання соціокультурної функції ШБІЦ  Ви можете додатково дізнатись на сторінках сайту НВК № 51 - https://51.ks.ua/




Немає коментарів:

Дописати коментар