пʼятницю, 3 червня 2016 р.

Бібліотечно-бібліографічні знання - школярам!



З самого початку навчального року у шкільному бібліотечно-інформаційному центрі учні активно набували бібліотечно-бібліографічних знань.  Усі заняття   були  присвячені формуванню інформаційної культури школярів, тому що бібліотечно-бібліографічна та інформаційна освіта  школярів передбачена навчальною програмою з читання.
 Метою бібліотечних занять  для учнів початкової школи було – виховати вдумливого читача, який використовував би всі джерела інформації для свого інтелектуального та творчого зросту.
   Тому для  школярів початкової школи НВК № 51 у 2015-2016 н.р.  було  проведено 40  занять  з використанням сучасних  бібліотечних медіа-уроків, розроблених шкільними бібліотеками м. Херсона.
  Так,  для учнів 1-А, 1-Б, 1-В класів  насамперед було проведено екскурсію до бібліотеки: «Бібліотека – дім твоїх друзів», а потім діти активно включилися у гру-подорож: «З чого починається книга?». В ігровій формі діти дізналися про   правила користування бібліотекою, правилами поведінки в бібліотеці, ознайомилися з основними елементами книги, за допомогою яких можливо швидше вибрати книгу за інтересом. Відповіли на  питання вікторини, відгадали загадки про літературних і казкових героїв.
 А урок творчого читання «Казка в гості поспішає» - було проведено дуже креативно, тому що учні знайомились із різними видами творів народної творчості. Для закріплення нового матеріалу учні промовляли скоромовки, прислів’я, загадували друг другу загадки, створювали свої варіанти розвитку і закінчення різних казок.
Учням 2-А, 2-Б, 2-В класів  були проведені  змістовні медіа-уроки: «Книга та семеро гномів: урок-рольова гра», «Пригоди на абонементі: гра-квест», «Книжкова регата для мене, мами і тата: бібліотечний урок-моделювання», «Журнали й газети – малятам планети». Навчити учнів самостійно добирати і читати дитячі книжки за темами, вільно користуватися довідковою літературою (дитячими енциклопедіями, словниками), вміти користуватись різними  видами бібліотечно-бібліографічної допомоги (рекомендаційним списком дитячої літератури, книжковою виставкою) – все це було головним завданням бібліотечних занять для школярів 2-х класів.



Учні  3-А, 3-Б, 3-В класів  активно приймали участь у грі-імітації «Книгарня», веб-серфінгу «Книга незвичайна – книга віртуальна», «Енциклопедії та словники – у навчанні помічники: турнір бібліознайок», «Щоб діти багато знали, є газети і журнали: періодична карусель».    Дітям було продемонстровано можливості пошука інформації та одержання необхідних знань із видань на друкованій основі, які є у бібліотеці, а також можливості користування Інтернетом. За допомогою 3-х комп’ютерів, які знаходяться у бібліотеці, за лічені хвилини школярі  знаходили потрібну інформацію у вигляді тексту, а також відео та аудіо  матеріали за запитом.
Для школярів 4-х класів були проведені  корисні бібліотечні заняття: «Всесвіт за абеткою: медіапазли» та «Служба безпеки в Інтернеті: веб-агенція СБІ».  Учні 4-А та 4-Б класів на заняттях  удосконалювали свої уміння самостійно орієнтуватися у світі дитячих книжок, здійснювали пошук потрібної книжки, навчально-пізнавальної інформації, користуючись різними джерелами друкованої продукції (науково-популярними книжками з різних галузей знань, словниками, енциклопедіями, періодичними виданнями для дітей), засобами бібліотечно-бібліографічної допомоги, у т.ч. Інтернет-ресурсами шкільної бібліотеки.  Навчалися правильно використовувати мережу Інтернет, знайомилися з правилами безпеки роботи в Інтернеті.
Заняття  проходили  змістовно та цікаво. Діти знаходили багато корисної інформації для навчання та саморозвитку, користуючись знаннями, які одержували на заняттях з інформаційної культури.



Немає коментарів:

Дописати коментар